Razwiązywanie problemów biznesowych

przejdź w dół

Obrona ceny,

Trudny klient,

Reklamacje

Podzielę się wiedzą o niektórych z najbardziej skutecznych narzędziach sprzedażowych. Programy lojalnościowe, bony podarunkowe, czy również planowanie krótkoterminowych strategii marketingowych. Oto narzędzia, które omówimy w tym module.

LEKCJA 1

OBRONA CENY
część 1

Bez względu na to, co sprzedajesz, towary, czy usługi, aby osiągnąć sukces musisz być w stanie skutecznie przedstawić swoją ofertę klientom. Obrona ceny rozgrywa się bowiem od właściwej prezentacji produktu. Jeśli prezentacja jest słaba i oferta jest bardzo zbliżona do innych, dostępnych na rynku, to dla klienta będzie się liczyć tylko cena. Klient pójdzie tam, gdzie jest taniej.

 

W tej lekcji wskażę Tobie skuteczną strategię prezentacji produktu, w wyniku której klient będzie chciał kupować u Ciebie a nie u konkurencji.

 

Do lekcji dołączam też karty pracy, które pomogą Ci przełożyć przedstawioną strategię na Twoje realia.

LEKCJA 2

 

OBRONA CENY
część 2

„Za drogo! W głowach wam się poprzewracało z tymi cenami!”.

 

To słowa, których sprzedawcy boją się najbardziej. Jak więc na nie odpowiedzieć, by nie stracić klienta? Czy kłócić się z nimi mówiąc: „Ale to jest wysokojakościowy produkt”?

 

Niestety, ta strategia przeważnie nie działa. Klient każdy tak przedstawiony argument traktuje jako wyzwanie do udowodnienia, że to ona właśnie ma rację.

 

W tej lekcji poznasz strategię, dzięki której Twoi klienci podejmując decyzję zakupową, będą widzieć wartość produktu i korzyści płynące z niego dla nich, a nie tylko jego cenę. 

Do lekcji dołączam karty pracy z ćwiczeniami.

LEKCJA 3

TRUDNY KLIENT

Obsługa trudnego klienta bywa niełatwa. Czasami trzeba się zmierzyć z bardziej lub mniej uzasadnionymi roszczeniami, a zdarzeniom tym na ogół towarzyszą ogromne emocje – zarówno po stronie pracownika, jak i klienta.

 

O tym, jak postępować, gdy trafia Ci się trudny przypadek? Czy można sprawić, by konfrontacja z takimi osobami była łatwiejsza, korzystniejsza dla Twojej firmy i bardziej satysfakcjonująca dla samego klienta? Jak znaleźć profesjonalne rozwiązanie tych niełatwych dla obu stron sytuacji, dowiesz się z tej lekcji.

 

Do lekcji dołączam pdf ze wzorem strategii radzenia sobie z trudnym klientem. 

Do lekcji otrzymujesz także pdf z linkiem do pobrania przykładowych szablonów bonów świątecznych, które możesz dopasować sobie do brandingu Twojej marki. 

LEKCJA BONUSOWA!!!

REKLAMACJE

Klientki w sytuacji reklamacji nauczą się od Ciebie jednej z dwóch rzeczy: tego, że Twoje zasady można łamać, albo tego, że stoisz za swoja firmą i masz jasno określone granice. 

 

Z tej lekcji dowiesz się:

  • jakie informacje zamieścić w regulaminie sklepu

  • na jakiej podstawie klient może żądać reklamacji

  • jak wygląda schemat postępowania reklamacyjnego

  • kiedy klient może powołać się na wadę fizyczną jako powód reklamacji

  • jak postępować w sytuacjach, kiedy klient żąda: określonego załatwienia umowy, odstąpienia od umowy, obniżenia ceny, naprawy lub wymiany produktu

  • jak postępować w przypadku zwrotów/reklamacji przy sprzedaży online

  • jak reagować na niepochlebne komentarze w mediach społecznościowych dotyczące rozpatrzenia reklamacji niezgodnej z oczekiwaniami klienta

  • jakie są taktyczne wskazówki dla osób przyjmujących reklamacje

 

Do lekcji otrzymujesz wzór regulaminu sklepu.