Efektywna sprzedaż stacjonarna cz.1

przejdź w dół

Skuteczna sprzedaż i budowanie Supermocne relacje z klientami

Aby skutecznie rozwijać swoją markę postaw na wprowadzenie i kultywowanie głębszych relacji z Twoimi klientami. Będziesz w stanie to zrobić tylko wtedy, kiedy jasno określisz wartości, które Twoja marka reprezentuje. Komunikowanie ich na każdym etapie kontaktu z klientem zmieni przypadkowego kupującego w lojalnego klienta, często powracającego i polecającego Twoją markę wszystkim znajomym.

LEKCJA 1

FUNDAMENTY

Ta lekcja pomoże zbudować fundamenty tego procesu. 

LEKCJA 2

POZNAJ SWOJEGO KLIENTA

Zagłębienie się i poznanie Twojej grupy docelowej pozwoli Ci nie lecieć na niekończących się rabatach. Samo obniżanie cen nie spowoduje, że będziesz zarabiać więcej. Weź pod uwagę marżę, która spada na łeb, na szyję przy promocjach. Klient, który wie, że u Ciebie dość często pojawiają się przeceny nie będzie chciał kupić w pełnej cenie, będzie domagać się rabatu. W dodatku, będzie łączył niższą cenę z jakością, zakładając z góry, że jeżeli w Twoim sklepie masz co chwilę przeceny to coś jest nie tak z Twoja ofertą.

 

Ta lekcja pomoże Ci przeprowadzić rachunek sumienia i zrozumieć, kto jest Twoim klientem, który faktycznie potrzebuje Twoich produktów i który będzie w stanie za nie zapłacić w pełnej cenie.

LEKCJA 3

AKTYWUJ SUPERMOCNE RELACJE Z KLIENTAMI

Wszystko, co Twoja firma robi jest oceniane przez Twoich klientów, szczególnie w dzisiejszych czasach mediów społecznościowych. To, jak nawiązujesz kontakty z klientami, jak ich traktujesz jest niesamowicie ważne dla sukcesu Twojej firmy. Dlatego istotne jest wprowadzenie Twoich wartości do każdego elementu funkcjonowania Twojej firmy, włączając proces powitania klienta, nawiązania z nim relacji, badania jego potrzeb, zaangażowania, zamknięcia sprzedaży i budowania dłuższych relacji na przyszłość.

LEKCJA BONUSOWA!!!

NAWIĄŻ SUPERMOCNE RELACJE

  • Jak chciałabyś, aby nowy klient został wprowadzony do współpracy z Twoją marką? 

  • Jak Ty i Twój zespół witacie klientów? Na pewno „W czym mogę pomóc” nie jest pytaniem, które chcesz, aby Twój zespół zadawał klientom. Te automatycznie wymawiane słowa na większość z nas działają jak płachta na byka. 

  • Jak więc poprzez pierwsze słowa przekazujecie klientom swoje unikalne wartości? 

Sposób powitania powinien być spójnym i konsekwentnym procesem, po którym klienci będą rozpoznawać Twoją markę i po którym wszyscy będą ją kojarzyć. Właściwe powitanie jest doskonałym sposobem na to, by wyróżnić się od konkurencji. 

To, w jaki sposób nawiązujesz pierwsze relacje decyduje o tym, czy będziesz mieć możliwość zbudowania bliższego kontaktu z klientem. Ten krok jest dość prosty, ale musi być jasno wyjaśniony Twojemu zespołowi, aby każdy wiedział, co robić i dlaczego. 

Powitanie, wygląd Twojego sklepu, to wszystko powinno mówić klientowi, że sygnały, które od Ciebie otrzymał online i offline w fazie CONNECT ma faktyczne potwierdzenie w rzeczywistości, od samego momentu wejścia i kontaktu z Twoją marką i Twoim zespołem.