Eventy skutecznym sposobem na wzrost obrotów sklepu

Aktualizacja: mar 16

W ciągu ostatnich 16 lat prowadziłam różne eventy, od małych, lokalnych, organizowanych na potrzeby prowadzonych przeze mnie salonów brafittingowych w kraju i za granicą, po ogólnopolskie medialne spotkania press day promujące marki, których jestem dystrybutorem. Były to też konferencje prasowe związane z organizowanymi kampaniami (np. Dotykam=Wygrywam) czy sezonowe pokazy mody bieliźnianej oraz otwarte dla publiki, masowe wydarzenia, jak chociażby bicie rekordu Guinnessa w samobadaniu piersi przeprowadzone na stadionie Narodowym w Warszawie. Dzięki tym doświadczeniom wyrobiłam sobie sprawdzony w praktyce i powielany przeze mnie z sukcesem plan działań organizacji eventów, przynoszący realne wyniki.




Pewnie zastanawiasz się, czy oby ten temat Ciebie dotyczy?


Dlaczego miałabyś zająć się organizacją eventu? Przecież masz tyle rzeczy na głowie, a Twój sklep prowadzi swoje profile w mediach społecznościowych i wydaje Ci się, że w ten sposób jakoś dociera do klientów. Po co więc zaprzątać sobie jeszcze głowę organizacją wydarzeń?


W dzisiejszych, zautomatyzowanych czasach ludzie pragną prawdziwych doznań, pragną spotkań, obcowania z innymi ludźmi, rozmów offline. Pomyśl tylko, jak się czujesz po spotkaniu z przyjaciółką. Żadna konwersacja w mediach społecznościowych nie zastąpi rozmowy twarzą w twarz i emocji, które ona generuje.


Tak samo jest pomiędzy klientami a marką. Dlatego eventy są tak ważne w pielęgnowaniu lojalności wśród klientów, która kiełkuje wzrostem sprzedaży. Dają Twojej marce możliwość WYRÓŻNIENIA SIĘ wśród lokalnych sklepów i pokazania, że zależy Ci na budowaniu prawdziwych relacji z klientami. Odpowiednio zorganizowane i przeprowadzone sprawią, że Twoi klienci przestaną być podatni na działania konkurencji.



Dzięki właściwie przeprowadzonym eventom:


  • potwierdzasz status swojej marki jako eksperta. Spotkania z klientami są dowodem wiarygodności Twojej marki, gdyż jedną rzeczą jest sprawienie, by ludzie komentowali pod postem lub w trakcie transmisji live, siedząc w domu, w swoim wygodnym fotelu, ubrani w piżamę, a inną jest zmotywowanie ich do wyjścia, eleganckiego ubioru i zrobienia makijażu. Sam fakt, że chce im się ruszyć i poświęcić swój wolny czas, jest dowodem na to, że jesteś dla nich autorytetem.

  • budujesz głębsze relacje z klientami i pokazujesz ludzką stronę swojej marki. Rosnąca konkurencja online dla wielu stacjonarnych firm jest zagrożeniem. Przez organizację wydarzeń budujesz lokalną społeczność – wartość, z którą sklepy online nie są w stanie konkurować. Ludzie pragną prawdziwych emocji, które możesz dostarczyć, kiedy spotykasz się z nimi i dzielisz się swoją wiedzą i pasją. Jeśli sprawisz, że Ci zaufają, staną się lojalni w stosunku do Twojej marki. W ten sposób wyeliminujesz w Twoim sklepie problem pojedynczych sprzedaży i uciekania klientów do konkurencji.

  • generujesz dowody społeczne potwierdzające skuteczność Twoich działań. Zdjęcia z eventu pokazujące zadowolonych klientów są najlepszą rekomendacją tego, co oferujesz.

  • pokazując zastosowanie produktów czy usług w praktyce, zwiększasz sprzedaż. Podczas eventów klienci, widząc praktyczne zastosowanie Twoich produktów, są o wiele bardziej skłonni dokonać zakupów.



Czy potrzebujesz więcej powodów, dla których powinnaś przeprowadzać eventy?


Wydaje mi się, że nie. Mimo to pewnie teraz kłębią się w Twojej głowie następujące pytania:

  • Jak zapewnić frekwencję?

  • Czy ktokolwiek przyjdzie na mój event?

  • Od czego mam zacząć, by wypromować moje wydarzenie?

  • Czy mam wystarczający budżet?

  • Ile czasu powinnam poświęcić na przygotowanie eventu?

  • Jestem przerażona poprowadzeniem eventu. Czy sobie poradzę?


Te obawy są całkowicie zrozumiałe. Boimy się rzeczy, które są nowe, których nie znamy. Ale spokojnie. Nie musisz zaraz zaczynać od organizowania wielkich wydarzeń w stylu Victoria’s Secret. Zacznij od małych i rozwijaj się z upływem czasu. Możesz zacząć od gościnnych występów i być partnerem różnych lokalnych wydarzeń (zastanów się, kto wokół ciebie organizuje spotkania i przedstaw swoją markę, jako partnera, który może wnieść dodatkową wartość).


W następnym wpisie przyjrzymy się tematowi okazji, które możesz wykorzystać w celu organizacji eventu. W między czasie mam dla ciebie prezent – możesz bezpłatnie pobrać moją eventową checklistę, dzięki której sprawnie ruszysz z kopyta w organizacji eventów. Wystarczy, że klikniesz TUTAJ


Chcesz pójść krok dalej?


1. Strategię organizacji eventów omawiam od planu do realizacji w Module Wiedzy Supermenek Biznesu dostępnym w wersji online. Wybieraj pośród Modułów Wiedzy zawierających gotowe strategie na realizację zagadnień interesujących Ciebie, które szybko i łatwo wdrożysz w życie i będziesz obserwować realne wyniki. Zapoznaj się z ofertą modułów: http://bit.ly/moduływiedzy.


2. Ten temat jest także częścią mojego subskrypcyjnego kursu online Supermenki biznesu PRO, w którym pomagam lokalnym biznesom rozwijać ich supermoce w zakresie zwiększania sprzedaży, budowania relacji z klientami i tworzenia marki w mediach społecznościowych.W każdym miesiącu kursantki otrzymują trzy szkolenia, materiały techniczne, ćwiczenia do wydrukowania oraz spotkanie online na żywo.


Jeżeli czujesz, że jesteś na zakręcie, nie wiesz do końca, gdzie zmierza Twój biznes, mam dla Ciebie następujące propozycje:


Zapisz się na VIPowską Listę Oczekujących do dołączenia do biznesowego kursu online Supermenki Biznesu Pro i otrzymaj powiadomienie jak tylko ruszy kolejna rejestracja. W miedzy czasie otrzymasz BIZNESOWY PREZENT. Zostaw swoje dane na stronie www.supermenkibiznesu.pl/pro.


3. Sprawdź moją ofertę szkoleń warsztatowych, na których pomagam rozwijać się biznesom lokalnym i firmom, które potrzebują wsparcia w zakresie zwiększania sprzedaży i tworzenia marki w mediach społecznościowych.





107 wyświetlenia