Jak po 3 miesiącach działania firmy wypromować swoją markę w telewizji, czasopismach

Prowadzę 4 firmy, w tym jedną za granicą. W każdej z nich od samego początku stawiam przede wszystkim na współpracę z mediami, by dodać wiarygodności oferowanym przeze mnie produktom i usługą. Przez lata występowania w telewizji, radio, współpracy z czasopismami i wpływowymi portalami internetowymi nauczyłam się tego, że nie jest jednak sukcesem pojawienie się w mediach, ale to, jak dalej wykorzystasz widoczność medialną, by osiągnąć cel, który sobie zakładasz.


Bazując na promocji moich firm w mediach, którą regularnie uskuteczniam od 16 lat, śmiało mogę powiedzieć, że aby wykreować widoczność w mediach wcale nie potrzebujesz wielkich budżetów marketingowych lub nie wiadomo jakich znajomości. Dobrym przykładem jest moja firma w Bułgarii, która jest siecią brafittingowych salonów bieliźnianych. Będąc w Bułgarii zaledwie 3 miesiące i wykorzystując ten czas maksymalnie na budowanie strategii marketingowej, udało mi się wejść do głównego śniadaniowego programu telewizyjnego, będącego odpowiednikiem naszego Dzień Dobry TVN czy Pytanie na Śniadanie, z tematem brafittingu trwającym aż 40 minut! W pierwszym roku pracy nad promocją mojej bułgarksiej marki brafittingowej udało mi się uzyskać aż 23 wejścia do telewizji i setki publikacji w czasopismach drukowanych oraz portalach internetowych.


W ciągu ostatnich lat pojawiło się wiele nowych możliwości wypromowania marek, dzięki czemu firmom jest łatwiej niż kiedykolwiek dzielić się wiedzą z setkami tysięcy odbiorców. Mówiąc o ukazaniach medialnych mam na myśli wystąpienia w tradycyjnych mediach, takich jak czasopisma, radio i telewizja - ale także nowych mediach, jak portale internetowe, podcasty i transmisje na profilach społecznościowych i webinarach z influencerami.


Rozpoznawalność medialna oznacza docieranie i dzielenie się swoją wiedzą z tysiącami (a może nawet milionami) osób. Oznacza aprobatę rozpoznawalnych mediów i przez to potwierdzenie twojej ekspertyzy.


Dzięki rozpoznawalności medialnej dotrzesz do większej ilości ludzi, którzy chętniej kupią to, co masz do zaoferowania. Twoja marka będzie dla nich wiarygodna, ze względu na obecność w mediach, które cenią.