Strategiczne wyznaczanie celów biznesowych



Dlaczego planuję?


Nie wiem, jak ty, ale jak inaczej miałabym osiągnąć swoje cele, jeśli nie zarezerwuję dla nich przestrzeni. Byłyby one tylko pobożnymi życzeniami, których realizacja nie zostałaby nigdy zrealizowana. Mogłabym tylko trzymać kciuki za to, że kiedyś „znajdę” na nie czas. A ten przecież nie leży na ulicy. To, co możemy z nim zrobić to właściwie go rozplanować i dzięki temu wymienić go na inną walutę, czyli na rozwój, zarabianie, budowanie relacji, czas spędzony z rodziną czy odpoczynek.


Dlatego tak ważne jest, by właściwie nim zarządzać. Tym bardziej, jeśli ze swoją marką wiążemy duże ambicje! Gdy za rok o tej samej porze usiądziemy do kolejnych podsumowań, chcemy przecież zobaczyć stabilny, inspirujący i dochodowy biznes. Nie osiągniemy tego celu, jeśli nie zaplanujemy prowadzących do niego działań.


Kwestia priorytetów została świetnie przedstawiona na tym filmie:



Co planować?


To, co u mnie się sprawdza to planowanie następujących obszarów: budżetu, kluczowych projektów i dni wolne.


Budżet


Wypisz wszystkie stałe koszty dla swojej firmy (koszty wynajmu powierzchni handlowej lub biurowej, prąd, ogrzewanie, woda, odnowienie wszelkich licencji, opłacenie pracowników itd). Następnie przeanalizuj, jaki budżet w mijającym roku zagospodarowałaś na działania marketingowe. Czy w tym roku będzie on taki sam? Czy może należy go zmniejszyć lub zwię