Twórz posty przyciągające klientów.

Aktualizacja: mar 16



Media społecznościowe są ważnym elementem tworzenia marki. Zarówno Facebook jak i Instagram to platformy, na których obecność jest obowiązkowa. Dają najlepszą możliwość dotarcia do Twojej grupy docelowej.


Wierzę, że bardzo dobrze znasz swoją branżę i że jesteś w niej ekspertką. Aby rozpocząć promocję swojej marki w social media powinnaś już wiedzieć, do kogo kierujesz swój komunikat, czyli kto jest Twoim klientem idealnym, Twoją grupą docelową. Posiadając tę wiedzę, o wiele łatwiej zrozumiesz swojego klienta, jego potrzeby, pragnienia, co pomoże Tobie tworzyć treści, które go zainteresują. Na tym etapie powinnaś też mieć sprecyzowane cele swojej marki i posiadać jasno określone daty, by je osiągnąć.


Jeżeli to wszystko masz już odhaczone, to teraz czas na najważniejszy punkt programu, czyli powiadomienie innych o Twoich działaniach i Twojej ofercie.


CONTENT IS KING

Nigdy nie kupuj fanów! Pamiętaj, jak działa algorytm mediów społecznościowych. Ani Facebook, ani Instagram nie nagradza profili biznesowych za ilość posiadanych fanów. Liczy się AKTYWNOŚĆ, a aby tę uzyskać Twój przekaz musi być urozmaicony. Dobrze dobrana grupa docelowa w połączeniu z angażującymi, zróżnicowanymi tematami postów jest gwarantem sukcesu.


CO PUBLIKOWAĆ?

Oczywiście wiemy, że powinniśmy przygotować harmonogram odpowiednio wcześniej. Spójrzmy jednak prawdzie w oczy: jeżeli nie zajmujesz się social media na pełen etat, a raczej z doskoku, na tego typu przygotowanie najczęściej zwyczajnie brak Ci czasu. Dlatego zamieszczam kilka sprawdzonych pomysłów na tematykę postów, które sprawdzają się w większości branż. Powinny więc zadziałać także u Ciebie.  



SPRYTNA PODPOWIEDŹ

Każdy dzień tygodnia podziel na inną tematykę, dzięki której będziesz w stanie trzymać się pewnego schematu taktycznego działania, co zaoszczędzi Ci sporo czasu.



FACEBOOK vs INSTAGRAM

Większość treści proponowanych przeze mnie możesz publikować zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Zwróć jednak uwagę na to, że na Instagramie najważniejszy jest aspekt wizualny. Publikuj tam tylko ładne zdjęcia i filmy, a bardziej opisowe posty zostaw na Facebooka. Nie znaczy to jednak, że w tym kanale nie trzeba dbać o estetykę. Na obydwu kanałach warto zatroszczyć się o to, żeby poszczególne cykle postów, np. cytaty, recenzje były spójne graficznie.

Do postów na Instagramie dodawaj odpowiednie hasztagi. W postach na Facebooku umieszczaj linki – np. do swojej strony internetowej.


TREŚCI SEZONOWE

Dobrze jest publikować treści wpisujące się w obecną porę roku, nawiązujące do świąt i bieżących wydarzeń, zarówno graficznie, jak i tekstowo.

Warto wykorzystać święta jako pretekst do zwrócenia się do określonej grupy odbiorców, promowania produktów i usług znajdujących się w stałej ofercie, czy choćby zastosowania gry słownej, dzięki której post będzie bardziej atrakcyjny.


Przykład komunikacji: Halloween – Propozycja na dzisiejszy wieczór? Strasznie piękny komplet bielizny, dobrany z precyzją mrożącą krew w żyłach w wykonaniu naszych profesjonalnych ekspertek brafittingu.


KIEDY PUBLIKOWAĆ?

Optymalne pory na publikację postów to zwykle 8:00 – 9:00 (Twoi fani są w drodze do pracy), 14:00 (pora obiadowa) oraz 19:00 – 21:00 (wieczorny relaks). Niezbyt dobrym momentem na publikację są godziny 16:00 – 17:00 (wychodzenie z pracy).


TWOJE ZADANIA

Aby zwiększyć szanse dla Twojej marki na odniesienie sukcesu w mediach społecznościowych, wprowadź do swojej rutyny poniższe wskazówki:


CODZIENNIE

· opublikuj co najmniej 1 post. Urozmaicaj treści (tekst, video, zdjęcia, linki)

· odpowiadaj na wszystkie komentarze i pytania w wiadomościach

· Dodaj 5 wartościowych komentarzy na innych profilach

· Polub 10 wpisów innych osób

· Polub 5 stron, które są w obszarze zainteresowań twoich i twoich klientów

· Udzielaj się w grupach - wejdź na jedną grupę i dodaj w niej wartościowy komentarz


CO TYDZIEŃ

· Udostępnij wpis z fanpage na swoim profilu osobistym i zareklamuj swoją firmę

· Przygotuj i wyświetlaj reklamę na facebooku

· Przejrzyj swoją analitykę i statystyki (sprawdź, co działa, a co nie)


Zastanów się, co dla Twojego biznesu oznaczałoby wprowadzenie przemyślanej strategii działań online i offline, zwiększającej rentowność sklepu, ilość zadowolonych i często powracających klientek i zmniejszającej rotację pracowników. Jeśli ten temat zainteresował Cię i chciałabyś go zgłębić to mogę Ci w tym pomóc.


Ten temat jest także częścią mojegosubskrypcyjnego kursuonline "Supermenki biznesu PRO", w którym pomagam lokalnym biznesom rozwijać ich SUPERMOCE w zakresie zwiększania sprzedaży, budowania relacji z klientami i tworzenia marki w mediach społecznościowych.W każdym miesiącu kursantki otrzymują trzy szkolenia, materiały techniczne, ćwiczenia do wydrukowania oraz spotkanie online na żywo.


Zapisz się na VIPowską Listę Oczekujących do dołączenia do tego kursu i otrzymaj powiadomienie, jak tylko ruszy kolejna edycja. Dodatkowo, za zapis otrzymasz ode mnie BIZNESOWY PREZENT. Zostaw swoje dane na stronie www.supermenkibiznesu.pl/pro.


Pomyśl tylko, co by było, gdybyś miała dostęp do takiego "BIZNESOWEGO GOOGLE”, pełnego wyjaśnionych krok po kroku strategii, które faktycznie działają i w którym ekspert odpowiada na wszystkie twoje biznesowe pytania? Twój biznes nabrałby SUPERMOCY, w końcu rozwinąłby swoje możliwości i zaczął przynosić regularne wzrosty. Takie możliwości daje Ci szkolenie subskrypcyjne Supermenki Biznesu Pro.






116 wyświetlenia